ماستیک سرد اجرا

ماستیک سرد اجرا


به این post بتن کاور امتیاز بدهید!

ماستیک سرد اجرا، یکی ازانواع ماستیک قیری تک جزئی است که از قیر، لاستیک بیتومن، رزین های امولسیونی وهمچنین پودرهای معدنی خاصی تولید شده است.

همانطور که می‌دانید پرکردن درزهای انبساطی سازه های بتنی یکی از مراحل مهم دراجرای سازه ها است. ماستیک قیری سرد اجرا یکی از انواع درز گیرهایی است که برای ایجاد چسبندگی بین سطوح وهمچنین پر کردن درزها به کار گرفته می شود.

با توجه به کیفیت عالی وقیمت مناسب ماستیک سرد اجرا، این محصول بسیار مناسب برای این نوع خدمات شمرده می‌شود. با تو جه به فرمولاسیونی که در تولید ماستیک سرد اجرا به کار رفته است در هنگام اجرا کاملا نرم وقابل انعطاف پذیر می‌باشد. خاصیت آب بندی و چسبندگی آن به علت وجود قیر ورزین های به کاررفته درآن است. قابلیت کشسانی بالایی نیز دارد.

ماستیک سرد اجرا MASTIC C یکی ازمحصولات پر طرفدار در بتن کاور می باشد. این محصول پس از اجرا دردرون درزها ، به کارآیی سازه ها می‌ افزاید وهمچنین با افزایش خاصیت نفوذ ناپذیری بتن ها در مقابل عوامل مخرب باعث استحکام ودوام سازه ها خواهد شد.

این محصول پس از استفاده و قرار گرفتن برروی سطوح ودرون درزها، آب درون آن تبخیرمی‌شود وپس از خشک شدن به حالت ماده ی جامد در می آید که هم دارای خاصیت آب بندی وهم چسبندگی بالا است و هم ازخواص رزین های امولسیونی برخوردار خواهد بود.

در این مطلب از سایت بتن کاور باویژگی های ماستیک سرد اجرا بیشتر آشنا خواهید شد.

ماستیک سرد اجرا

ماستیک سرد اجرا نسبت به ماستیک گرم اجرا درشرایط ساده تری قابل اجرا است زیرابه دلیل سیال بودن نیاز به حرارت وگرما نیز ندارد.

بهتر است بدانید که این محصول برای سازه هایی که در مجاورت حلال های شیمیایی و مواد نفتی قرار دارند مناسب نیست.

ماستیک گرم  اجرا MASTIC W یکی دیگر از محصولات بتن کاور است که برای پر نمودن و آب بندی درزهای انبساط و اجرایی مورد استفاده قرار می گیرد.

ماستیک قیری سرد اجرا دارای قدرت چسبندگی بالایی است که همین ویژگی باعث شده است این محصول برای انواع سطوح بتنی و آجری و آسفالتی و …. مناسب باشد.

ماستیک پلی یورتان MASTIC PU یکی دیگر از محصولات بتن کاور می باشد که با مقاومت بالا در برابر مواد نفتی و شیمیایی درزهای سازه های بتنی را پر و نفوذناپذیر می کند.

این ماده در زمان اجرا نرم و سیال است و به همین دلیل قابل تزریق در همه ی انواع درزها وسازه ها می باشد.

مزیت های ماستیک سرد اجرا

یگی از ویژگیهای مهمی که برای این محصول می‌توان در نظرگرفت سهولت استفاده ازاین محصول در هنگام اجرا است و به همین دلیل یکی از پر کاربردترین محصولات دراین زمینه شمرده می‌شود.

  • مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی
  • خاصیت چسبندگی بالا در سطوح مختلف مثل بتن، فلز و چوب …
  • مقاومت مناسب در برابر عوامل شیمیایی از جمله یون کلر
  • قابل اجرا در دمای منفی 5 درجه تا مثبت 70 درجه
  • دسترسی به آن آسان است و به سهولت قابل اجرا می باشد.

کاربرد ماستیک سرد اجرا

این محصول برای پر کردن تمام درز های افقی و عمودی مناسب است. وتوسط کاردک یا ماله وبا فشار دست می توان آنرا داخل درزها قرار داد. وبه همین دلیل موارد کاربردی آن نیزبسیار فراوان است که درادامه مطلب با این موارد بیشتر آشنا می شویم .به علت وجود فیبرهای غیر آزبستی دراین محصول در هنگام اجرا ریزش ندارد وبه همین دلیل در درزهای عمودی نیزقابل اجرا می‌باشد.

  • جهت پر کردن درزهای انبساطی ودرزهای کنترل کننده ترک ها درتمام انواع سازه ها استفاده می‌شود.
ماستیک سرد اجرا
ماستیک سرد اجرا
  • قابل استفاده در درز بندی لوله ها ی بتنی و کانال های انتقال آب و تمام لوله های است که برای آب رسانی استفاده می شود.
  • در کف سازی های بتنی و در درز بندی ترک ها ی سطوح سیمانی، بتنی، فلزی وچوبی کاربرد دارد.
  • برای پر کردن درز های انبساطی پل ها وساختمان ها و همچنین در درز بندی و انسداد الاستومری میان دو ساختمان در پشت بام ها استفاده می شود.

مهم است که بدانید در مناطق سردسیر برای درز بندی های افقی به کار می رود و در مناطق گرمسیر برای درز بندی های عمودی قابل استفاده است.

مقدار مصرف ماستیک سرداجرا بستگی به حجم محل اجرا ووزن مخصوص آن دارد.

روش مصرف ماستیک سرد اجرا

ماستیک قیری سرد اجرا دردولایه قابل اجرا می‌باشدالبته باید توجه داشته باشید که لایه دوم راباید زمانی اجرا کردکه لایه اول حتما به گیرش مورد نظر رسیده باشد. درغیر این صورت کارآیی لازم را نخواهد داشت.

قبل از این که ماستیک سرد اجرا را اعمال شود باید سطح مورد نظر را هرنوع آلودگی کاملا پاک باشد. آلودگی هایی نظیر گرد و خاک، روغن وچربی نباید در محل اجرا وجود داشته باشد.

ماستیک سرد اجرا
ماستیک سرد اجرا

شما می توانید برای تمیز کردن این نوع آلودگی ها از فشار آب یا سند بلاست استفاده کنید. این محصول را برای سطوح دارای رطوبت هم می‌توان استفاده کرد. به شرط آن که میزان آب روی سطوح زیاد نباشد.

واگر این سطوح صاف و سخت نباشند باید آن را برای اجرا آماده کرد به این صورت که قسمتهای متخلخل را با استفاده ازمصالح ساختمانی دیگرباید پر کرد. اگر ماستیک قیری سرد اجرا روی سطح های خیلی خشک وزبر انجام شود ابتدا باید یک لایه پرایمر را روی سطوح اجرا کنیم.

این محصول توسط ریزش یا تزریق وبوسیله‌ی ماله وقاشقک در درون درزها استفاده می‌شود.

بسته ماستیک سرد اجرا را قبل ازاینکه باز کنیم باید داخل وان حمام ودر دمای آب 70درجه قرار داد تا محصول درون بسته نرم وقابل استفاده شود.  

این محصول در دولایه قابل اجرا می‌باشد به این صورت که روی سطح لایه اول باید ماسه پاشی شود. تا قابلیت اتصال مکانیکی آن به بهترین صورت انجام شود. ماسه پاشی را باید حتما قبل از خشک شدن لایه اول وتقریبا 3 تا 4 ساعت بعد ازاجرا وهنگامی که دست به سطح می‌چسبد باید انجام داد.

ماستیک سرد اجرا

 اگر برا ی پر کردن درزهای باریک تقریبا تا 5 میلیمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم است که از گان مناسب درزاستفاده شود ودقت داشته باشید که ازتشکیل حباب هوا که مانع چسپندگی ماستیک می شود جلوگیری شود.

برای درزهای پهن سعی برآن است که از ابزار مناسب واعمال فشار جهت پر کردن درزاستفاده شود و اگربا درزهایی با عمق زیاد روبرو هستید ابتدا با پر کننده های پلی اتیلنی با ضخامت مناسب عمق درزها را پر کنید تا بتوانید ماستیک سرد اجرا را بر آن اعمال کنید.

در هنگام استفاده ازماستیک سرد اجرا باید از دستکش وعینک استفاده شودهرچند که این ماده سمی نیست اما گاهی با تاثیر بر روی پوست باعث بروز حساسیت هایی می شود. چنانچه وارد چشم شود لازم است که به مدت 15 دقیقه چشم را با آب فراوان شستشو دهید.

برای محیط زیست خطر ناک نیست وقابلیت اشتعال زایی هم ندارد.

اگر بنا به هر دلیلی این ماده بلعیده شود باید فورا به پزشک مراجعه شود.

سعی کنید ابزارآلات حین کاررا بلا فاصله پس از استفاده بشویید.

از ماستیک سرد اجرا چگونه نگهداری کنیم؟

این محصول به صورت خمیری شکل وبه رنگ مشکی در در بسته بندی های مناسب قرار دارد. از نگهداری این مواد در دمای بسیار پایین خود داری کنید ومانع یخ زدگی آن شوید.

از نگهداری این محصول در معرض گرما و نورمستقیم خورشید هم خود داری کنید زیرا از کارآیی آن می‌کاهد.

بهترین دما  برای نگهداری ماستیک سرد اجرا 10 تا30 درجه سانتیگراد است. مدت زمان نگهداری آن هم 12 ماه پس ازتاریخ تولید است.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *