واتراستاپ حفره دار کف خواب OF

واتر استاپ حفره دار کف خواب OF با داشتن حفره سراسری در مرکز عرضی خود نسبت به فشارهای مکانیکی مقاوم است.  به همین خاطر در ساخت کف سازه‌های بتنی که محتمل فشار بالای مکانیکی هستند، کاربرد ویژه‌ای دارد. این محصول جهت جلوگیری از نشت آب و رطوبت به سازه‌هایی که در سطح پایین‌تری نسبت به آب‌های زیرزمینی ساخته شده است.

برای مشاوره رایگان خرید واتر استاپ حفره دار کف خواب OF می توانید با کارشناسان بتن کاور در تماس باشید.

واتر استاپ حفره دار کف خواب OF که با نام OF Waterstop هم شناخته می شود، در ساخت سطح کفی سازه‌های دریایی و مرطوب کاربرد دارد. جهت اجرای بتن ریزی کف سازه‌های بتنی نمی‌توان اجرای بتن ریزی را به صورت یکپارچه انجام داد، چراکه موجب ضایعات اجرایی مثل ترک خوردگی در مراحل اولیه بتن ریزی، گیرش و بهره برداری از سازه می‌شود. به همین جهت ابتدا سطح کفی سازه بتنی را با قالب‌هایی کوچک قسمت بندی نموده و سپس اقدام به اجرای بتن ریزی کف سازه می‌کنند.

این واترســــــتاپ ها جهت درزهای انبساط خارجی بر روی بتـن مگر در کف سازه های بتنی آبی با هدف قطع بتن از استفاده می گردند.

بتن ریزی کف به‌صورت قالبی و تکه‌های کوچک موجب پدیدار شدن درزهای انبساطی در این سطح می‌شود که راه را برای نشت آب و نفوذ رطوبت به سازه فراهم می‌کند. در صنعت سازه‌های ساختمانی از واتر استاپ‌ حفره دار کف خواب جهت پر نمودن و آب بندی این درزهای انبساطی استفاده می‌شود.

واتر استاپ حفره دار کف خواب با نام‌های دیگری مثل واتر استاپ کفی Ok، واتر استاپ نوع حفره دار کف خواب  و واتر استاپ تیپ O شناخته ‌می‌شود. در ادامه همراه بتن کاور باشید تا با انواع کاربردها، مزایا و مشخصات واتر استاپ حفره دار کف خواب آشنا شوید.

مشخصات و ویژگی‌های واتر استاپ حفره دار کف خواب

واتر استاپ نوع OK دارای یک سطح صاف بوده و در سطح دیگر خود انواع آجهای کوچک و بزرگ دارد که در مجموع سطح بتن را بصورت یکپارچه در مقابل نفوذ آب و رطوبت مقاوم می‌سازند. واتر استاپ تیپ OK با ضخامت مناسب تولید می‌شود تا بعدها در اثر فشارهای وارده به کف سازه از بین نرود.

واتر استاپ حفره دار کف خواب در قسمت مرکزی خود دارای یک حفره سراسری بوده که در طول نوار واتر استاپ گسترش یافته است. این حفره نوار واتر استاپ کف خواب را در برابر ضربه، تنش‌های انقباضی و انبساطی مقاوم نموده و به حفظ کارایی سازه در دراز مدت منجر می‌شود.

بسته بندیضخامتعرضمدل
25mm4mm25cmWaterstop OF 25
25mm4mm30cmWaterstop OF 30
25mm5mm50cmWaterstop OF 50

واتر استاپ تیپ کف خواب از ترکیبات پلی‌ونیل‌کلراید پلیمری به رنگ زرد تولید می‌شود. دارای وزن مخصوص 1.32 گرم بر سانتی‌مترمکعب بوده و قابلیت ازدیاد طولی 300 الی 400 دارد. از مقاومت کششی بالایی برخوردارند است و دارای سختی Shore A Hardness 60-70 است‌. این محصول باتوجه به نیازهای اجرایی در عرض 24-30 سانتی‌متری با ضخامت 4-6 میلی‌متری تولید و در زمینه‌هایی اجرایی به مصرف می‌رسد.

ویدئوی معرفی واتراستاپ کف خواب بتن کاور : 

 

 

مزایای واتر استاپ حفره دار کف خواب OF

این محصول از ویژه‌ ترین واتر استاپ‌های تولیدی بوده و از خاصیت ارتجاعی و کشسانی بالایی برخوردار است. همچنین در برابر ترکیبات اسیدی و قلیایی مقاوم بوده و دچار افت کیفیت نمی‌شود‌‌. از دیگر مزایای واتر استاپ نوع کفخواب میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در دو جهت طول و عرض خاصیت کشسانی بالایی دارد.
  • با ساخته شدن از ترکیبات ماندگار پلیمیر و ضخامت بالایی که دارد، عمر و کارایی سازه را افزایش می‌دهد.
  • از مقاومت کششی بالایی برخوردار بوده و به راحتی پاره نمی‌شود.
  • سهولت در اجرا و نصب آسان.
  • واتر استاپ تیپ OF در برابر ترکیبات خورنده شیمیایی مقاوم است.
  • با دارا بودن انواع شیارهای عمیق و کوچک در یک طرف خود به راحتی به بتن چسبیده و سطح بتن را ضد آب می‌شود.
  • با در نظر گرفتن تنوع نیازهای اجرایی در سایزها و ضخامت های متفاوتی تولید می‌شود.
  • در برابر تغییرات دمایی محیط مقاوم است.

کاربردهای واتر استاپ حفره دار کف خواب

واتر استاپ کف خواب با دارا بودن خواص کاربردی متنوع کاربردهای بسیار ویژه‌ای جهت آب بندی کف سازه بتنی دارد. از مهم‌ترین کاربردهای واتر استاپ نوع OF می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • جهت آب بندی سازه‌های مرطوب مثل سد، کانال‌های ابی، تونل و…
  • به منظور پوشاندن درزهای اجرایی و جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت.
  • جهت آب‌گریز نمودن یکپارچه کف سازهای آبی مثل دریاچه‌هایی مصنوعی و استخر.
  • جلوگیری از نشست سازه‌های نیمه مدفون و مدفون با بکارگیری واتر استاپ حفره دار کف خواب در ساخت سطوح زیرین کف این سازه‌ها.
  • جهت جلوگیری از نشت آب و رطوبت به سازه‌هایی که در سطح پایین‌تری نسبت به آب‌های زیرزمینی ساخته شده و امکان نشت آب به این سازه‌ها وجود دارد.
  • واتر استاپ نوع OF با داشتن حفره سراسری در مرکز عرضی خود نسبت به فشارهای مکانیکی مقاوم بوده و از این جهت در ساخت کف سازه‌های بتنی که محتمل فشار بالای مکانیکی هستند، کاربرد ویژه‌ای دارد.

 

برای دانلود فایل مشخصات فنی مشخصات فنی واتراستاپ حفره دار کف خواب OF کلیک کنید.

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “واتراستاپ حفره دار کف خواب OF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “واتراستاپ حفره دار کف خواب OF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *